Mendela Davidsona briljanti
Andra Kolberga tekstu pievilcīgā ironija un dziļais cilvēcīgums, viņa vēstures zināšanas, apbrīnojamā erudīcija un rakstnieka talants ļauj lasītāja priekšā nolikt nevis sausu notikumu pārstāstu, bet gan uzburt apbrīnojami viltīgi izplānotu un aizraujoši izstāstītu, intriģējošiem faktiem un efektīgām laikmeta reālijām pārbagātu pasauli.
Pirmais pasaules karš un starpkaru periods, Otrais pasaules karš un padomju okupācijas pirmās desmitgades — šī perioda vēsture un notikumi, kuru pamatā ir arī arhīvos pētītas reālas krimināllietas, Kolberga triloģijā kļūst par satricinošu un lasītāja prātu ilgi nepametošu spēles laukumu briljantu maišelim, kurā slavenākais ir neparasts, ābolzaļš kabošona slīpējuma dimants ar caurumu vidū. Jau gana daudz posta nesuši, triloģijas pirmā romāna sākumā briljanti nonāk Rīgā pie izmanīgā un viltīgā juveliera Mendela Davidsona, taču pakavējas vien “uz mirkli”, jo jau drīz kā baisa un nevaldāma 20. gadsimta nesto traumu metafora žilbinošie akmentiņi turpina savu “asins mantas” ceļojumu cauri visiem trim triloģijas romāniem, cauri cilvēku prātiem, seifiem un dzīvēm, nesaudzīgi un nešķirojot raudami visus sev līdzi nebūtībā.